Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010
Kundernas önskemål och behov inom den branschen som jag har valt är att de vill ha en bra stund på ett café med god kvalite på fikat och det är det som jag ska uppnå för att kunderna ska bli nöjda. Jag kommer att få till mig kunder genom att använda mig av massmarknadsföring eftersom att jag vill nå ut till många kunder på ett smart sätt genom att då använda mig av planscher samt tidningsreklam i lokaltidningen för att kunderna ska uppmärksamma mitt företag.
Konkurrenternas svaghet är då att jag kommer med en ny ide som ska underlätta för kundernas bästa och eftersom att jag då riktar in mig mot de laktosintoleranta så finns chansen till att de andra konkurrerande företagen förlorar några kunder.
Konkurrenternas styrkor är då fortfarande att de kan få in mer inkomst eftersom majoriteten av samhället inte har något problem med laktos utan bara en liten skala.
SWOT:
Styrkor: Styrkorna inom företaget med ett café för laktosintoleranta är att det blir lättare för dessa människor att kunna fika utan att tänka på vad det är för ingredienser som man äter eller behöva ta till extra medicin för en fika. Alltså är en styrka inom företaget att de laktosintoleranta får det lättare med mer valmöjlighet till ett hyfsat billigt pris.
Svaghet: Svagheterna inom företaget då är att det finns många konkurrenter inom café branschen och därför krävs det mycket för att man ska lyckas inom företaget och mycket bra marknadsföring för just mitt café. Konkurrenterna har en större möljighet till att få kunder eftersom att de inte riktar in sig på en speciell kundsort men jag anser ändå att våran idé är bättre eftersom att vi hjälper de laktosintolleranta.
Mina hot är mina konkurrenter som har möjligheten till att tjäna in mer pengar än mitt café eftersom att det inte har riktat in sig mot en speciellmålgrupp utan har det för alla.För att lösa hoten så måste jag göra bra marknadsförin för just mitt café efterom att jag måste kunna få in kunder för att sedan kunna tjäna på mitt företag.
:Möljigheter: Mina möjligheter är då att jag kan göra allt för mina kunder för att göra så att de blir trogna kunder genom att ha en bra service osv. eftersom att om en kund tycker att mitt café är bra så kan det spridas vidare till vänner som sedan provar på och det tjänar jag på.
Här ska jag nu göra en kalkylräkning med pålägg samt moms. förklaring av räknesätt:köper in vara för x antal kr (inköpspris)* det antal jag tror kommer säljas per dag* antal dagar i månaden* antal månader denna perioden är. Bulle och muffins:...
Parlinos reklamer har fått en stor uppmärksamhet, speciellt de som visats över televisionen där de två parlino figurerna sitter i en båt där det ser ut som att de har sex. Det visades då en reklam med en liknande koppling till denna bild som ovan...
Marknadsföringslagen är för är till för marknadsföringen inom ett företag och om hur man får marknadsföra sig. En reklam ska vara bra marknadsföring och det finns då olika lagar för hur man får marknadsföra sig. Detta är lagar som inte får brytas. ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 | 6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
11 |
12 | 13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
|||
25 |
26 |
27 |
28 |
29 | 30 |
31 |
|||
|