bakelsehornan

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Annons

Av bakelsehornan - 26 november 2010 10:28

Jag ska nu göra annonser för mitt företag och jag har nu gjort två annonser. Annonerna är till för att kunderna ska få reda på företagen och att företagets namn ska fastna i huvudet.


Annons ett.

  

Den här annonsen är gjorde för att kunderna själva ska kuna klura ut vad det handlar om och vad det då är som jag erbjuder på mitt café genom att se denna annonsen. 

Om de som är laktosintolleranta äter produkter med laktos i så finns riskn till att man får ont i magen samt andra magproblem. Därför har jag valt bilden på denna killen som man ser tydligt på att han har ont i magen eftersom att man kan säga att det håller ihop med laktosintolleransens symptom. Varför jag valde just en tecknad bild är för att göra det mer annorlunda för kunderna. Sen för att om man har en bild på en verklig människa och sedan en bild till där det är tecknat så tror jag att flera dras till den tecknade eftersom att den kan anses som roligare och därför vill kanske då komma in till caféet för att se vad vi menare med ont i magen?.


Annons två.





Varför valde jag just den där layouten?

Jag valde att använda mig av en bild på ett café eftersom att det är ett café som det ska handla om. Jag valde en bild med personer i den samt att man ser lite av fikat som erbjuds för att det skulle bli mer känsla i bilden.

Meningen med denna annonsen är just att de laktosintolleranta ska få reda på att det finns ett café även för dem och därav kommer namnet "No Laktolerans" eftersom att mitt sortiment inte innehåller laktosprodukter. Jag tror även att namnet på annonsen kan få kunderna att tänka till på vad vi menar när vi har det namnet.

Genom dessa två annonser så vill vi att kunderna ska få intresse för caféet "Bakelsehörnan".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bakelsehornan - 21 december 2010 08:34


   Jag anser att detta resultat är realistiskt och även att det är en rätt så bra vinst för företaget. Varför det är en bra vinst för företaget är för att nu när vi har en vinst på över 200 000kr så kan vi om detta mönster fortsätter kunna göra ett...

Av bakelsehornan - 15 december 2010 09:51

Här ska jag nu göra en kalkylräkning med pålägg samt moms. förklaring av räknesätt:köper in vara för x antal kr (inköpspris)* det antal jag tror kommer säljas per dag* antal dagar i månaden* antal månader denna perioden är.   Bulle och muffins:...

Av bakelsehornan - 8 december 2010 12:33

  Parlinos reklamer har fått en stor uppmärksamhet, speciellt de som visats över televisionen där de två parlino figurerna sitter i en båt där det ser ut som att de har sex. Det visades då en reklam med en liknande koppling till denna bild som ovan...

Av bakelsehornan - 7 december 2010 10:11

Marknadsföringslagen är för är till för marknadsföringen inom ett företag och om hur man får marknadsföra sig. En reklam ska vara bra marknadsföring och det finns då olika lagar för hur man får marknadsföra sig. Detta är lagar som inte får brytas. ...

Av bakelsehornan - 22 november 2010 13:05


Jag ska nu inreda mitt café och därför är det viktigt att jag skapar en trevlig miljö så att kunderna känner sig välkommna in. Jag tänkte ha en inredning där det ingår ljus som blandas med mörka samt varma fäger. Därför kommer golvet bestå av ett sva...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards