bakelsehornan

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

årsredovisning

Av bakelsehornan - 21 december 2010 08:34

  

Jag anser att detta resultat är realistiskt och även att det är en rätt så bra vinst för företaget. Varför det är en bra vinst för företaget är för att nu när vi har en vinst på över 200 000kr så kan vi om detta mönster fortsätter kunna göra ett bredare sortiment i vårat café.
Det som jag då möjligtvis skulle kunna förändra i mitt företag för att få mer vinst är att hitta en billigare grossist där jag kan få mina varor ifrån eftersom att det är denna kostnaden som är högst och därför bör den sänkas för bästa möjliga vinst. Det som även drar företaget neråt mot en mindre vinst är min räntekostnad där jag förlorar 20 000 kr men detta är inget som jag kan göra någonting åt. Jag skulle nu när jag går plus även kunna höja mina anställdas löner eftersom att de får ca: 16 666kr per månad och då kan man få en extra bra lön till kanske 17 000 därav en höjning på 334kr och det är lite extra i plånboken. Att det här ser ut som det gör beror dels på hur många kunder jag får för får jag fler kunder så ökas varuinköpet samt även försäljningen och går det då bra så betyder det att vinstsumman kan gå upp mer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bakelsehornan - 15 december 2010 09:51

Här ska jag nu göra en kalkylräkning med pålägg samt moms. förklaring av räknesätt:köper in vara för x antal kr (inköpspris)* det antal jag tror kommer säljas per dag* antal dagar i månaden* antal månader denna perioden är.   Bulle och muffins:...

Av bakelsehornan - 8 december 2010 12:33

  Parlinos reklamer har fått en stor uppmärksamhet, speciellt de som visats över televisionen där de två parlino figurerna sitter i en båt där det ser ut som att de har sex. Det visades då en reklam med en liknande koppling till denna bild som ovan...

Av bakelsehornan - 7 december 2010 10:11

Marknadsföringslagen är för är till för marknadsföringen inom ett företag och om hur man får marknadsföra sig. En reklam ska vara bra marknadsföring och det finns då olika lagar för hur man får marknadsföra sig. Detta är lagar som inte får brytas. ...

Av bakelsehornan - 26 november 2010 10:28


Jag ska nu göra annonser för mitt företag och jag har nu gjort två annonser. Annonerna är till för att kunderna ska få reda på företagen och att företagets namn ska fastna i huvudet. Annons ett.    Den här annonsen är gjorde för att kunderna...

Av bakelsehornan - 22 november 2010 13:05


Jag ska nu inreda mitt café och därför är det viktigt att jag skapar en trevlig miljö så att kunderna känner sig välkommna in. Jag tänkte ha en inredning där det ingår ljus som blandas med mörka samt varma fäger. Därför kommer golvet bestå av ett sva...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards